Tworzenie prostopadłościanu w Minecrafcie może być dość zagmatwane. Gra jest środowiskiem 2D, ale istnieje kilka różnych sposobów wybierania regionów. Jednym z nich jest użycie różdżki, innym użycie narzędzia takiego jak drewniany szpadel. Możesz również użyć moda CUI, aby pomóc w tym procesie. Ten mod pozwoli ci wybrać cuboidy i wyświetlić je w formie graficznej.
Aby rozpocząć tworzenie prostopadłościanu, musisz wybrać dwa miejsca. Musisz zapisać współrzędne X, Y i Z obu tych miejsc. Gdy już je masz, możesz użyć polecenia cuboid hollow, aby stworzyć podziemny obszar. Następnie możesz aktywować polecenia, aby stworzyć szkielet konstrukcji.
Cuboid hollow to jedno z najczęściej używanych poleceń cuboid. Tworzy ono pusty prostopadłościan z otwartą podłogą i dachem. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że musisz mieć powierzchnię kwadratu o wymiarach co najmniej 32x32x32, aby to polecenie zadziałało. Prostopadłościan zostanie ustawiony z północno-zachodnim dolnym narożnikiem na pierwszym punkcie. Następnie będziesz musiał aktywować polecenia dla kolejnych dwóch punktów, aby stworzyć konstrukcję.
Polecenie cuboid hollow jest podobne do polecenia fill, ale różnica polega na tym, że w rzeczywistości nie wypełnia ono struktury materiałem. Możesz również użyć polecenia /cwalls, aby utworzyć puste pudełko z podłogą i dachem. Musisz najpierw ustawić pierwszy punkt na środek okręgu. Następnie możesz kliknąć prawym przyciskiem myszy, aby rozwinąć zaznaczenie i wybrać kolejny punkt. Możesz również użyć polecenia /ccircle, aby utworzyć pusty okrąg.
Polecenie /cfill pozwala wypełnić cały obszar blokami. Można to wykorzystać do stworzenia wioski z dużą ilością bloków. Może być również użyte do otoczenia wioski blokami. Należy zauważyć, że rozmiar konstrukcji zależy od miejsca, w którym klikniesz. Pierwszy wybrany punkt jest punktem początkowym, a drugi punktem końcowym.
Polecenie /cmod pozwala na edycję wielu bloków jednocześnie. Może to być szczególnie pomocne, jeśli tworzysz złożone kształty. Polecenie to pozwala również określić minimalną i maksymalną oś dla każdego bloku w zaznaczeniu. Ta funkcja jest szczególnie pomocna dla twórców map, ponieważ pomaga im łatwiej zdefiniować różne rozmiary.
Możesz również tworzyć wzory szachownicowe, wykonując polecenie /creplace. Spowoduje to zastąpienie wszystkich bloków, które mają określony materiał. Jeśli użyjesz polecenia /voxelsniper, nie uda Ci się przywrócić drabin i znaków. Jednak pierwsza operacja zastąpienia zastąpi tylko wzór szachownicy, a druga operacja zastąpienia zastąpi resztę wzoru. Nie będzie to działać poza zasięgiem wzroku.
Jeśli chcesz użyć polecenia /cwalls do stworzenia pustej skrzynki, musisz najpierw ustawić pierwszy punkt na środek. Następnie możesz kliknąć prawym przyciskiem myszy, aby rozwinąć zaznaczenie i wybrać kolejne punkty.
Podobne tematy